بهترین جاها برای کوهنوردی در کانادا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کوهنوردی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های طبیعت‌گردی در کانادا است. این کشور دارای مناظر طبیعی زیبا و کوه‌های شگفت‌انگیزی است که برای کوهنوردان در هر سطح مهارتی مناسب است. در ادامه به برخی از بهترین مکان‌ها برای کوهنوردی در کانادا اشاره خواهیم کرد:

بهترین جاها برای کوهنوردی در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

کانادا با داشتن رشته کوه های بلند و مناظر زیبای طبیعی یکی از بهترین کشورها برای کوهنوردی است. در این مقاله تلاش خواهم کرد تا بهترین مکان ها برای کوهنوردی در کانادا را معرفی کنم.

رشته کوه راکی در آلبرتا

رشته کوه راکی با قله‌های بلند و یخچال‌های طبیعی، بهشت کوهنوردان در کانادا محسوب می‌شود. پارک ملی بانف در آلبرتا در این رشته کوه واقع شده و دارای مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی بسیار زیبایی است.

قله مشهور کوه ادیت کاول در این پارک با ارتفاع 3454 متر یکی از محبوب‌ترین مقاصد کوهنوردان پیشرفته در سراسر کانادا است. مسیر صعود به این قله چالش‌برانگیز بوده و نیاز به تجهیزات کوهنوردی کامل دارد.

علاوه بر این، کوه‌های دیگری همچون تمپل، پایکس پیک و جروم کوهنوردان را به خود جذب می‌کنند. دره‌های یخچال طبیعی، دریاچه‌های آبی زیبا و جنگل‌های انبوه از دیگر جاذبه‌های پارک ملی بانف و رشته کوه راکی هستند.

کوهستان‌های ساحلی در بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا دارای رشته کوه‌های زیبای ساحلی است که از بهترین مقاصد کوهنوردی محسوب می‌شوند.

کوه‌های ساحلی شامل رشته کوه‌های متعددی چون گاریبالدی، موناشی، آدامز و... است که هر کدام مناظر خیره‌کننده و مسیرهای صعود زیبایی دارند.

جزیره ونکوور نیز دارای کوه‌هایی با ارتفاع متوسط است که برای کوهپیمایی‌های یک روزه مناسب هستند.

مزیت این کوه‌ها نزدیکی آن‌ها به سواحل اقیانوس آرام است. کوهنوردان می‌توانند پس از صعود از دیدن سواحل زیبا و مناظر خیره‌کننده‌ی اقیانوس لذت ببرند.

کوه‌های تورنگا در نانایمو

جزیره‌ی ونکوور در استان بریتیش کلمبیا دارای منطقه‌ای به نام تورنگا است که یکی از بهترین نقاط کوهنوردی در کانادا به حساب می‌آید.

کوه‌های این منطقه ارتفاع چندانی ندارند اما مسیرهای صعود بسیار زیبا و متنوعی دارند. علاوه بر این، جنگل‌های انبوه و آبشارهای زیبا مناظر دیدنی این منطقه را تکمیل می‌کنند.

به دلیل ارتفاع کمتر، کوه‌های تورنگا برای کوهنوردان مبتدی و متوسط مناسب است. البته کوهنوردان پیشرفته نیز می‌توانند از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرند.

در مجموع، کانادا با داشتن رشته کوه‌های مرتفع در نواحی مرکزی و کوه‌های کم ارتفاع‌تر در نواحی ساحلی، انتخاب‌های متنوعی را برای علاقه‌مندان به کوهنوردی فراهم کرده است. کوهنوردان می‌توانند با توجه به سطح مهارت و علاقه‌ی خود، بهترین مقصد را برای کوهنوردی انتخاب کنند و از طبیعت زیبای کانادا لذت ببرند.

بانف National Park

یکی از محبوب ترین مکان ها برای کوهنوردی در کانادا، پارک ملی بانف در ایالت آلبرتا است. این پارک با داشتن قله های بلند و یخچال های طبیعی زیبا، بهشتی برای کوهنوردان است.

قله Castle Mountain

یکی از بهترین قله های پارک ملی بانف برای صعود، قله Castle Mountain است. این قله با ارتفاع بیش از 2600 متر یکی از چالش برانگیزترین و زیباترین قله های منطقه است.

یخچال Columbia

یخچال کلمبیا با مساحت بیش از 200 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی در جهان است. دیدن این یخچال زیبا یکی از جاذبه های اصلی پارک ملی بانف به شمار می آید.

منطقه‌ی کوهستانی ساوث‌رنج در آلبرتا

ساوث‌رنج در جنوب آلبرتا یکی دیگر از بهترین مناطق کوهنوردی در کانادا است. این منطقه بخشی از پارک ملی واترتون لیکس است و شامل رشته کوه‌های مختلفی می‌شود.

قله واسکانا با ارتفاع 3491 متر یکی از مشهورترین قله‌های این منطقه است که صعود به آن چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز است. البته نیاز به تجربه و تجهیزات لازم برای صعودهای طولانی دارد.

علاوه بر این، قلل زیبای دیگری مانند مونت آسینیبوین، مونت آندره و... وجود دارند که مسیرهای صعود متنوعی را ارائه می‌دهند. در کنار صعود به قلل، امکان پیاده‌روی و کمپینگ در طبیعت بکر این منطقه وجود دارد.

پارک ملی جاسپر Jasper National Park

پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا، دیگر مکان محبوب برای کوهنوردی در کانادا است. این پارک دارای مناظر طبیعی زیبا و قله های بکر است.

قله مونت ادیت Mount Edith Cavell

یکی از زیباترین قله های پارک ملی جاسپر، قله مونت ادیت کاول با ارتفاع 3363 متر است. صعود به این قله و دیدن مناظر دیدنی آن یک تجربه فراموش نشدنی برای هر کوهنورد است.

دره Maligne Canyon

دره Maligne یکی دیگر از جاذبه های طبیعی زیبای پارک ملی جاسپر است. این دره با عمق 50 متر یکی از عمیق ترین و زیباترین دره های طبیعی در کانادا به شمار می آید.

پارک ملی جاسپر در غرب آلبرتا یکی دیگر از بهشت‌های کوهنوردی در کانادا است. این پارک خانه‌ی کوه‌های مرتفعی چون توئیل توئین، جروم مونتن و ادیت کوه است.

بخش بزرگی از پارک را یخچال‌های طبیعی پوشانده است. علاوه بر این، دریاچه‌های آبی زیبا، جنگل‌های انبوه و حیات وحش غنی از دیگر جاذبه‌های این پارک هستند.

کوه ادیت با ارتفاع 3454 متر یکی از محبوب‌ترین قله‌ها برای صعود در پارک جاسپر است. البته صعود به این قله کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت و تجهیزات لازم دارد.

پارک ملی گاریبالدی Garibaldi

پارک ملی گاریبالدی در ایالت بریتیش کلمبیا نیز یکی دیگر از بهترین مکان ها برای کوهنوردی در کانادا است.

قله Garibaldi Lake

قله Garibaldi با ارتفاع 2678 متر یکی از محبوب ترین قله ها برای صعود در این پارک ملی است. مسیر صعود چالش برانگیز و مناظر زیبا از جاذبه های این قله هستند.

دریاچه Garibaldi

دریاچه گاریبالدی یکی دیگر از زیباترین مکان های طبیعی این پارک است که حتما باید دیده شود. این دریاچه آبی رنگ با مناظر خیره کننده اطراف آن، یکی از زیباترین دریاچه های کانادا است.

منطقه گاریبالدی در جنوب شرقی بریتیش کلمبیا خانه‌ی کوه‌های زیبایی چون کوه‌های سلکیرک است. این منطقه بخشی از پارک ملی گاریبالدی است و دارای مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی بسیار خوبی برای همه‌ی سطوح کوهنوردان است.

قله پانوراما ریج با ارتفاع 2995 متر یکی از محبوب‌ترین قله‌ها برای صعود در این منطقه است. البته برای رسیدن به این قله نیاز به تجربه‌ی کوهنوردی و آمادگی جسمانی خوبی است.

علاوه بر کوه‌ها، دره‌ها و یخچال‌های زیبای طبیعی، گاریبالدی دارای جنگل‌ها و دریاچه‌هایی است که مناظر خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند. کوهنوردان می‌توانند از طبیعت بکر این منطقه بهره‌مند شوند.

نتیجه‌گیری

کانادا با دارا بودن مناطق طبیعی و کوهستانی متنوع، یکی از بهترین کشورها برای کوهنوردی در جهان است. رشته کوه راکی، منطقه‌ی گاریبالدی، ساوث رنج، پارک ملی جاسپر، کوه‌های ساحلی بریتیش کلمبیا و منطقه‌ی تورنگا از جمله مقاصد فوق‌العاده‌ای هستند که کوهنوردان در هر سطح مهارتی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.در پایان می توان گفت که کانادا با داشتن پارک های ملی زیبا و قله های چالش برانگیز، یکی از بهترین مقاصد در جهان برای علاقه مندان به کوهنوردی است. پس اگر علاقه به کوهنوردی دارید، حتما کانادا را در برنامه سفرهایتان قرار دهید تا از تجربه ای فراموش نشدنی لذت ببرید.

انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1715

به "بهترین جاها برای کوهنوردی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاها برای کوهنوردی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید