آزمایش های مهم و ضروری خانم ها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، آزمایش های دوره ای به بانوان کمک می کند از دردسرهای زیاد و هزینه بیماری ها پیشگیری کنند.

آزمایش های مهم و ضروری خانم ها

بانوانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، علاوه بر تغذیه سالم و ورزش منظم، از برنامه ریزی لازم برای چکاپ سالانه سلامت هم غافل نمی شوند. این آزمایش های دوره ای به شما کمک می کنند تا از هزینه های بالای درمان بیماری هایی که با همین چکاپ های منظم تا حدی قابل پیشگیری هستند، در امان بمانید. برای انجام و تجویز این آزمایش ها، می توانید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. در این مطلب به مهم ترین این آزمایش ها اشاره خواهیم کرد.

ماموگرافی و معاینه/ پیشگیری از سرطان سینه

از آن جا که سرطان سینه شایع ترین بیماری در خانم هاست، تشخیص زودهنگام آن در همان ابتدای بیماری، احتمال انتقال آن به غدد لنفاوی، شش ها، مغز و... را کمتر می کند و بهتر کنترل می شود. بهترین زمان برای معاینه توسط متخصص زنان 20 تا 40 سالگی است. پزشک با لمس انگشتان خود، توده ها یا هر برآمدگی غیرعادی را در این ناحیه تشخیص می دهد. در 40 تا 50 سالگی باید سالی یک بار ماموگرافی انجام شود. در ماموگرافی، سینه تحت فشار نسبی قرار می گیرد و با اشعه ایکس از آن عکس برداری می شود. این روش می تواند توده را قبل از این که متوجه آن شوید، تشخیص دهد.

پاپ اسمیر و تست HPV/ اطمینان از سلامت

با انجام تست منظم پاپ اسمیر پس از ازدواج و با شروع اولین رابطه زناشویی، سلول های مشکوک دهانه رحم شناسایی و با رفع آن ها از ابتلا به سرطان دهانه رحم پیشگیری می شود. این آزمایش بهتر است حداقل هر دو سال یک بار انجام شود. توصیه می شود از 30 سالگی، هر پنج سال یک بار، تست تشخیصی ویروس HPV هم انجام شود. با این آزمایش، از سلول های دهانه رحم برای تشخیص سلول های سرطانی و سایر بیماری های مقاربتی، نمونه برداری و آزمایش می شود.

تست سنجش تراکم استخوان/ اطمینان از استحکام استخوان ها

خانم ها بعد از یائسگی با کاهش ترشح هورمون ها و خطر پوکی استخوان روبه رو می شوند. با کم شدن تراکم استخوان، فرد با ضربه ای ناچیز و زمین خوردگی، دچار شکستگی استخوان می شود. توصیه می شود خانم ها از 65 سالگی حداقل یک بار سنجش تراکم استخوان را انجام دهند. برای انجام این آزمایش، دستگاه اسکن همراه با دوز پایین اشعه ایکس از برخی استخوان ها در بدن عکس برداری می کند و قدرت استخوان و احتمال شکستگی آن را می سنجد.

کولونوسکوپی و سیگموئیدوسکوپی/ محافظت از سرطان روده

سرطان روده بزرگ یکی از شایع ترین بیماری ها در زنان است. اغلب این بیماری از پولیپ یا همان توده های غیرطبیعی در لایه داخلی روده بزرگ ایجاد می شود. یکی از راه های متداول برای تشخیص پولیپ سرطانی، انجام کولونوسکوپی است. در این آزمایش بعد از مصرف داروهای خواب آور یا بی هوشی، لوله ای انعطاف پذیر و مجهز به دوربین از طریق مقعد به داخل روده بزرگ فرد برای خارج کردن پولیپ فرستاده می شود. در سیگموئیدوسکوپی فقط قسمت پایینی روده بزرگ بررسی می شود. خانم ها باید از 50 سالگی سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی را انجام دهند.

منابع:bartarinha،real simple

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9692

به "آزمایش های مهم و ضروری خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش های مهم و ضروری خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید