احتمال محرومیت ایتالیا از حضور در بازی های المپیک 2020

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کاروان ایتالیا در بازی های المپیک 2016 ریو پیروز شد هشت مدال طلا، 12 نقره و هشت برنز به دست آورد و در جدول نهایی توزیع مدال ها در رتبه نهم به کار خود انتها داد.

احتمال محرومیت ایتالیا از حضور در بازی های المپیک 2020

کمیته بین المللی المپیک، ایتالیا را تهدید به کنار گذاشتن از بازی های المپیک 2020 توکیو کرد.

ایتالیا ممکن است به سرنوشت روسیه دچار گردد و این کشور نیز از حضور در بازی های المپیک 2020 محروم گردد. بر اساس گزارش سایت انگلیسی اینساید دِ گیمز و به نقل از روزنامه ایتالیایی رپابلیکا؛ کمیته بین المللی المپیک (IOC) تهدید نموده در صورتی که تا تاریخ 27 ژانویه (چهارشنبه 8 بهمن) موضوع دخالت دولت ایتالیا در کمیته ملی المپیک این کشور حل نگردد، ایتالیا را از حضور در بازی های المپیک 2020 محروم خواهد نمود و مانع به اهتزاز در آمدن پرچم ایتالیا و پخش سرود ملی این کشور خواهد شد.

رپابلیکا مدعی شده؛ هیئت اجرایی IOC قرار است هنگام برگزاری جلسه بعدی خود، مجموعه ای از اقدامات را علیه کمیته ملی المپیک ایتالیا (CONI) اعمال کند.

جیووانی مالاگو، رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا که امروز در مجلس سنای ایتالیا صحبت می کرد، تأیید کرد ایتالیا ممکن است با تحریم های IOC روبرو گردد و هشدار داد برای جلوگیری از هرگونه تصمیم IOC ضروری است که دولت از مداخله خود در امور CONI دست بکشد.

مالاگو که خود عضو کمیته بین المللی المپیک هم هست، از جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا خواسته است که برای جلوگیری از تحریم کمیته ملی المپیک ایتالیا توسط IOC، دستور اضطراری صادر کند.

سخنگوی IOC در گفت وگو با اینساید دِ گیمز گفته است که کمیته بین المللی المپیک اطمینان دارد این مسئله پیش از جلسه چهارشنبه هیئت اجرایی IOC حل خواهد شد.

اختلافات بین CONI و IOC از آنجایی نشأت گرفت که مجلس ایتالیا پیش نویس قانون ورزشی را تصویب کرد که به موجب آن سازمانی تحت کنترل دولت برای توزیع بودجه به دستگاه های حاکم ملی کشور ایجاد می نماید، نقشی که قبلاً توسط CONI انجام می شد.

IOC بارها و بارها نگرانی خود در خصوص تشکیل نهادی توسط دولت ایتالیا به نام ورزش و بهداشت را مطرح نموده است چون ادعا می نماید که این نشان دهنده مداخله دولت در کمیته ملی المپیک این کشور است که این در تضاد با منشور المپیک است.

وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا در ماه نوامبر به IOC نامه ای نوشته و تأکید نموده بود که کمیته ملی المپیک این کشور حتی در صورت تصویب قانون مورد بحث، باید همچنان خودمختاری داشته باشد.

کاروان ایتالیا در بازی های المپیک 2016 ریو پیروز شد هشت مدال طلا، 12 نقره و هشت برنز به دست آورد و در جدول نهایی توزیع مدال ها در رتبه نهم به کار خود انتها داد.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9876

به "احتمال محرومیت ایتالیا از حضور در بازی های المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال محرومیت ایتالیا از حضور در بازی های المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید