تجلیل از فرمانده پرافتخار آسمانِ میهن

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/کرمانشاه امیر فرج الله براتپور خلبان نیروی هوایی ارتش , فرمانده و طراح عملیات اچ3 موسوم به پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا است. عملیاتی که در 15 فروردین سال 1360 انجام و در آن پایگاه نظامیالولید در دورترین نقطه غربی عراق توسط جنگندههای ایرانی مورد حمله نهاده شد.

تجلیل از فرمانده پرافتخار آسمانِ میهن

حالا امروز (19 فروردین) در مراسمی در تالار انتظار شهر کرمانشاه از این سردار پرافتخار کشور به پاس سالها مجاهدت در حراست از آسمان ایران اسلامی تجلیل شد.

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در آیین بزرگداشت 17 خلبان شهید نیروی هوایی کرمانشاه و امیر سرتیپ خلبان فرج الله براتپور، هدف از برگزاری چنین مراسم هایی را زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران در طول سالهای دفاع مقدس مطرح نمود و اضافه نمود: با برگزاری این نوع مراسم ها نه فقط دلاوری رزمندگان یادآوری می گردد، بلکه تداعی نماینده روزهای سخت گذشته بر این رمز و بوم نیز است.

شهردار کرمانشاه گفت: این ماییم که احتیاج داریم تا مراسم بزرگداشت برای شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس بگیریم تا ببینیم رزمندگان چگونه سالهای دفاع مقدس را مدیریت کردند.

طلوعی گفت: در طول سالهای دفاع مقدس رزمندگان با کمترین امکانات در برابر دشمنان تا به دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند دشمنان وجبی از خاک ایران زمین را تصاحب نمایند.

طلوعی اضافه نمود: وقتی صحبت از جبهه و شهدا می گردد باید به دنبال پاسخ این پرسش باشیم که در جبهه چه بر جوانان می گذشت که آنها را در راستا شهادت قرار داده و به جایی می رسیدند که تا پای جان از کیان ایران اسلامی حراست می کردند.

طلوعی با بیان اینکه در سالهای دفاع مقدس ایران اسلامی از نظر سلاح و تجهیزات به شدت ضعیف بود، تاکید نمود: در دوران جنگ هیچ تکنولوژی نداشتیم و فقط با تفکر ایثار و شهادت توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و اگر امروز دشمن جرات ندارد به ما نگاه چپ کند بخاطر این است که طعم تلخ شکست را در سالهای دفاع مقدس از ایرانیان چشیده است.

وی در ادامه اشاره ای هم به مسائل کنونی کشور داشت و گفت: اگر همین الان هم با همان فرهنگ و مدل سالهای دفاع مقدس در برابر مسائل می ایستادیم قطعا بسیاری از مسائل امروز را شاهد نبودیم.

طلوعی در ادامه از امیر برات پور به عنوان شهید زنده یاد کرد و اضافه نمود: امثال شهید برات پور می توانند الگوی خوبی برای جوانان باشند، لذا باید به رزمندگان که شهدای زنده هستند توجه بیشتری داشته و آنها را به جامعه بشناسانیم.

طلوعی گفت: اینکه در کرمانشاه امیر دلاوری مثل امیر برات پور را داریم که تا به امروز ناشناخته مانده، از نقاط ضعف ما و مایه بسی تاسف است.

وی رد ادامه با اشاره به کوشش سازمان فرهنگی شهرداری برای معرفی مفاخر کرمانشاه به جامعه، ادامه داد: این هشتمین مراسمی است که به منظور پاسداشت نخبگان در کرمانشاه برگزار گردیده و برگزاری این مراسم ادامه دار خواهد بود.

امیر سرتیپ خلبان فرج الله براتپور- طراح و فرمانده عملیات هوایی اچ3- نیز در این مراسم با بیان اینکه از کودکی به هواپیما و خلبانی علاقمند بوده، گفت: یکبار زمانی که کلاس پنجم دبستان بودم برای دیدن یک هواپیمای جنگی پنج کیلومتر دویدم و از همان زمان تصمیم گرفتم خلبان شوم که به آرزویم هم رسیدم.

برات پور با قدردانی از مسئولین برای نصب تندیسش در یادمان شهدای خلبان کرمانشاه گفت: در این تندیس نه خودم که همه مردم کرمانشاه را می بینیم که سرباز کوچکشان هستم و از اینکه توانسته ام با پروازهایم گام کوچکی برای حراست از سرزمینم بردارم، خیلی خوشحالم.

وی ادامه داد: مردمان کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس زیر بمباران بوده اند و ثابت نموده اند همواره مدافع آرمان های اسلام و انقلاب هستند و از این حیث شایسته تقدیر هستند.

وی در ادامه از همسرش به خاطر کوشش هایش در زندگیشان قدردانی کرد و گفت: در 19 باری که در دوران خدمتم از شهری به شهر دیگر منتقل می شدم همواره بلافاصله پس از دریافت حکم انتقالی به شهری که منتقل شده بودم، می رفتم تا بتوانم در خدمت سرزمینم باشم و همسرم به تنهایی بار خانه کشی و کارهای منزل را به دوش می کشید.

برات پور ادامه داد: هزار ساعت پرواز با F5 و سه هزار ساعت سابقه پرواز با F4 دارم و بخاطر حجم زیاد کار همواره فرزندانم را فقط در خواب می دیدم.

وی با بیان اینکه هیچ وقت به همسرش نمی گفته پرواز جنگی دارد، گفت: همواره وصیت نامه ای به یکی از همکارانم می دادم که اگر بازنگشتم به خانواده ام بدهند که یک روز آن فرد عصبانی شد و دیگر زیر بار وصیتنامه ام نرفت و به همین خاطر هم مجبور شدم آن را به فرد دیگری بدهم.

وی در ادامه با بیان اینکه رزمندگان جبهه ها بیشترین حق را به گردن ما دارند، گفت: باید داستان زندگی رزمندگان در قالب فیلم و کتاب و ... برای آیندگان تهیه گردد.

کاپیتان محمود ضرابی دبیر کانون خلبانان ایران نیز در صحبت های کوتاهی در این مراسم اظهار کرد: تجلیل از قهرمانان زنده می تواند نقش مهمی در الگوپذیری جوانان از این قهرمانان ملی داشته باشد.

در این مراسم که به همت شهرداری، ارتش، بنیاد حفظ آثار و استانداری تدارک دیده شده بود، نشان ویژه شهروندی از سوی شهردار کرمانشاه به امیر سرتیپ براتپور اهدا و از کتاب آبی آسمان زندگینامه خلبان براتپور به قلم محسن سنجابی رونمایی شد. ضمن اینکه از تندیس این سردار پرافتخار میهن در یادمان شهدای خلبان در پارک صدرای شهر کرمانشاه رونمایی شد.

این مراسم قرار بود با حضور فرماندهان برجسته ارتش برگزار گردد که به دلیل شرایط قرمز کرونایی کرمانشاه به صورت محدودتری برگزار گردید.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11239

به "تجلیل از فرمانده پرافتخار آسمانِ میهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از فرمانده پرافتخار آسمانِ میهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید