آشنایی با جشنواره های موسیقی و هنری کانادا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کانادا کشوری با فرهنگ و هنر غنی و متنوع است که میزبان جشنواره های موسیقی و هنری متعددی در طول سال است. از جشنواره های جاز و بلوز گرفته تا جشنواره های موسیقی کلاسیک و پاپ، کانادا برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

آشنایی با جشنواره های موسیقی و هنری کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

در این مقاله، به معرفی برخی از محبوب ترین جشنواره های موسیقی و هنری کانادا می پردازیم:

جشنواره جاز مونترال (Montreal International Jazz Festival)

جشنواره جاز مونترال یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره های جاز در جهان است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر مونترال برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 2000 هنرمند از سراسر جهان است که در بیش از 1000 اجرا به روی صحنه می روند.

جشنواره پراید تورنتو (Toronto Pride Festival)

جشنواره پراید تورنتو یکی از بزرگترین جشنواره های پراید در جهان است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر تورنتو برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان است که برای جشن گرفتن تنوع جنسی و هویت جنسیتی گرد هم می آیند.

جشنواره فقط برای خنده (Just for Laughs Festival)

جشنواره فقط برای خنده یکی از بزرگترین جشنواره های کمدی در جهان است که هر ساله در ماه جولای در شهر مونترال برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 2000 کمدین از سراسر جهان است که در بیش از 1000 اجرا به روی صحنه می روند.

جشنواره ازدحام کلگری (Calgary Stampede)

جشنواره ازدحام کلگری یکی از بزرگترین جشنواره های رودیو در جهان است که هر ساله در ماه جولای در شهر کلگری برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان است که برای تماشای مسابقات رودیو، کنسرت های موسیقی و نمایش های فرهنگی گرد هم می آیند.

جشنواره تیرگان (Tirgan Festival)

جشنواره تیرگان یک جشنواره ایرانی است که هر دوسال یکبار در ماه جولای در شهر تورنتو برگزار می شود. این جشنواره میزبان هزاران نفر از ایرانیان کانادایی و سایر علاقه مندان به فرهنگ ایرانی است که برای جشن گرفتن آیین باستانی تیرگان گرد هم می آیند.

جشنواره نور ونکوور (Vancouver Honda Celebration of Light)

جشنواره نور ونکوور یک جشنواره آتش بازی است که هر ساله در ماه آگوست در شهر ونکوور برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان است که برای تماشای نمایش های آتش بازی خیره کننده از سه کشور مختلف گرد هم می آیند.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival)

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره های فیلم در جهان است که هر ساله در ماه سپتامبر در شهر تورنتو برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 400 فیلم از سراسر جهان است و به عنوان سکویی برای معرفی فیلمسازان و بازیگران مستعد به جهان عمل می کند.

جشنواره موسیقی و هنری ماهوا (Mawah Festival)

جشنواره موسیقی و هنری ماهوا یک جشنواره چندفرهنگی است که هر ساله در ماه جولای در جزیره ونکوور برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 1000 هنرمند از سراسر جهان است که در زمینه های مختلفی از جمله موسیقی، رقص، تئاتر و هنرهای تجسمی فعالیت می کنند.

جشنواره موسیقی اوپینگ آکت (Opening Acts)

جشنواره موسیقی اوپینگ آکت یک جشنواره موسیقی مستقل است که هر ساله در ماه سپتامبر در شهر ویکتوریا برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 100 گروه موسیقی از سراسر کانادا است که در ژانرهای مختلفی از جمله راک، هیپ هاپ، الکترونیک و فولک فعالیت می کنند.

جشنواره موسیقی و هنری لومیناتو (Luminato Festival of Arts + Creativity)

جشنواره موسیقی و هنری لومیناتو یک جشنواره چندفرهنگی است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر تورنتو برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 1000 هنرمند از سراسر جهان است که در زمینه های مختلفی از جمله موسیقی، تئاتر، رقص و هنرهای تجسمی فعالیت می کنند.

جشنواره موسیقی و هنری فولکلور مونترال (Montreal Folk Festival)

جشنواره موسیقی و هنری فولکلور مونترال یک جشنواره موسیقی فولک است که هر ساله در ماه جولای در شهر مونترال برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 100 گروه موسیقی از سراسر جهان است که در ژانرهای مختلفی از جمله فولک معاصر، فولک سنتی، بلوز و کانتری فعالیت می کنند.

جشنواره موسیقی و هنری فیوژن (Fusion Festival)

جشنواره موسیقی و هنری فیوژن یک جشنواره موسیقی چندفرهنگی است که هر ساله در ماه ژوئیه در ونکوور برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 100 گروه موسیقی از سراسر جهان است که در ژانرهای مختلفی از جمله جهانی، الکترونیک، هیپ هاپ و رگی فعالیت می کنند.

جشنواره موسیقی و هنری بیگ ساری (Big Surrey Music Festival)

جشنواره موسیقی و هنری بیگ ساری یک جشنواره موسیقی راک است که هر ساله در ماه آگوست در شهر ساری برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 100 گروه موسیقی از سراسر جهان است که در ژانرهای مختلفی از جمله راک آلترناتیو، راک کلاسیک و راک هارد فعالیت می کنند.

جشنواره موسیقی و هنری شنیگن (Shambhala Music Festival)

جشنواره موسیقی و هنری شنیگن یک جشنواره موسیقی الکترونیک است که هر ساله در ماه اوت در شهر سالمان آرمس برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 100 دی جی و تهیه کننده موسیقی الکترونیک از سراسر جهان است.

جشنواره موسیقی و هنری کاناواکارو (Kokanee Sunfest)

جشنواره موسیقی و هنری کاناواکارو یک جشنواره موسیقی چندفرهنگی است که هر ساله در ماه جولای در شهر کرانا بروک برگزار می شود. این جشنواره میزبان بیش از 100 گروه موسیقی از سراسر جهان است که در ژانرهای مختلفی از جمله راک، کانتری، الکترونیک و هیپ هاپ فعالیت می کنند.

اینها فقط تعدادی از محبوب ترین جشنواره های موسیقی و هنری کانادا هستند. با توجه به تنوع فرهنگی و هنری کانادا، مطمئنا جشنواره ای متناسب با سلیقه شما وجود دارد.

نتیجه گیری

کانادا کشوری چند فرهنگی است که به دلیل جشنواره های موسیقی و هنری متنوع خود شناخته شده است. از جشنواره های جاز و کلاسیک گرفته تا جشنواره های راک و هیپ هاپ، کانادا چیزی برای همه سلیقه ها دارد.

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی هستید، حتما از یکی از جشنواره های موسیقی و هنری کانادا دیدن کنید. شما مطمئنا از تنوع و استعداد هنرمندانی که از سراسر جهان گرد هم می آیند، شگفت زده خواهید شد.

انتشار: 30 مهر 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 73

به "آشنایی با جشنواره های موسیقی و هنری کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جشنواره های موسیقی و هنری کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید