حسان دیاب: فساد در لبنان قوی تر از دولت است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نخست وزیر مستعفی لبنان تأکید کرد، فساد در این کشور قوی تر از دولت است و نمی توان به آسانی با آن مقابله کرد.

حسان دیاب: فساد در لبنان قوی تر از دولت است

حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان در انتها سفرش به قطر در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: من برای یاری دریافت به دوحه آمدم. قطر که همیشه در کنار لبنان بوده این بار نیز آن را رها نخواهد کرد. امیر قطر و نخست وزیر این کشور متعهد شدند که به لبنان یاری نمایند و آن را رها ننمایند.

وی درباره دلایل به تأخیر افتادن سفرش به عراق گفت: عراقی ها به دلایل داخلی از لبنان خواستند این سفر به تأخیر بیفتد. اخبار رسانه ها درباره اینکه گروه های منطقه ای و داخلی مانع این سفر شده باشند، درست نیست.

وی گفت: دولت ما تصمیمات زیادی گرفت که از جمله آن طرح استراتژیک مبارزه با فساد است. لبنان در معرض یک محاصره قرار گرفته است. از همان روز اولی که دولت کار خود را آغاز کرد هیچ طرف بین المللی به لبنان یاری نکرد. نمی دانم آیا محاصره این دولت را می خواهند یا محاصره کل لبنان و تنگ کردن عرصه بر آن در زمان کنونی را می خواهند؟ مشکلاتی که در طول شش ماه نخست وزیری با آن روبرو شدم مشکلاتی بود که هیچ دولتی در طول شش سال با آن روبرو نشده بود. دولت اقدامات جدی را برای اصلاح شرایط کشور در تمامی سطوح و مقابله با فساد و حمایت از اموال لبنانی ها اتخاذ نموده است. اما فساد اداری و مالی در لبنان قوی تر از دولت است و نمی توان به آسانی با آن مقابله کرد.

دیاب گفت: من مشکل شخصی با رئیس بانک مرکزی لبنان ندارم بلکه مشکل من با عملکرد بانک مرکزی در طول چندین دهه است.

وی درباره تحقیقات درخصوص پرونده انفجار بندر بیروت گفت: این پرونده در دست دستگاه قضایی است و من در فعالیت این دستگاه دخالت نمی کنم.

دیاب درباره عدم تشکیل دولت تا به امروز گفت: اگر اراده داخلی وجود داشته باشد حتما همین الان دولت تشکیل می گردد. منطقی نیست که 9 ماه آن هم در سایه شرایط مالی کنونی دولت جدید نداشته باشیم. دولت موقت بعد از استعفا به کندی فعالیت می نماید. بعضی گروه های سیاسی لبنانی نمی خواهند این دولت پیروز باشد. لبنان به مرحله فروپاشی رسیده است و ممکن است وارد آشوب اجتماعی گردد. وقت برای تلف کردن نداریم. فساد در لبنان گسترش یافته است. بخش عظیمی از طبقه سیاسی لبنان را به اینجا رساندند. فساد ابعاد زیادی دارد و تنها فساد مالی و اداری نیست و واضح گفتم که آن ها قوی تر از دولت هستند. بخشی از طبقه سیاسی در این فساد دست دارند.

دیاب درباره پرونده مرزهای دریایی گفت: این پرونده باید حل گردد و من گفتم که باید وزرای ذیربط آن را امضا نمایند. پرونده در حال حاضر در دست رئیس جمهور است و او می داند چه زمانی آن را به جریان بیندازد. این یک موضوع حیاتی است و باید در سریع ترین زمان ممکن امضا گردد.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11515

به "حسان دیاب: فساد در لبنان قوی تر از دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسان دیاب: فساد در لبنان قوی تر از دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید