عراق، موعد انتها دولت عبدالمهدی، درخواست صالح برای تعیین بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی دولت پیشبرد امور در عراق، رئیس جمهوری این کشور از رئیس مجلس خواسته است بزرگ ترین فراکسیون مجلسی را به منظور معرفی نامزد رئیس دولت جدید معین کند.

عراق، موعد انتها دولت عبدالمهدی، درخواست صالح برای تعیین بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، با نزدیک شدن به سرانجام مهلت قانونی برای برهم صالح رئیس جمهوری عراق در معرفی کاندیدای نخست وزیری، او در نامه ای از محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور خواسته است تا بزرگ ترین فراکسیون مجلسی را جهت معرفی نامزد نخست وزیری معین کند.

برهم صالح در این نامه رسمی، از حلبوسی خواسته است تا بزرگ ترین فراکسیون مجلسی را برای معرفی نامزدی جدید نخست وزیری، طبق ماده 76 قانون اساسی، معین کند.

بعد از استعفای عادل عبدالمهدی از مقام نخست وزیری عراق به دنبال تظاهرات اخیر در این کشور، رئیس مجلس این کشور دو هفته پیش(19 آذر) طی نامه ای به برهم صالح 15 روز فرصت داد نامزد نخست وزیری را شناسایی و معرفی کند.

از سوی دیگر در حالی که رایزنی جریان های سیاسی برای معرفی نامزد مورد قبول برای نخست وزیری تا به امروز بی نتیجه بوده است، ویلیام ورده سخنگوی دفتر رسانه ای نخست وزیر مستعفی عراق اظهار داشت، اگر نخست وزیر جدید عراق تا روز پنجشنبه انتخاب و معرفی نشود، عادل عبدالمهدی (نخست وزیر مستعفی) مجبور خواهد شد مطابق قانون، سمت نخست وزیری را به برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور واگذار کند.

سخنگوی دفتر رسانه ای عبدالمهدی گفت: با این وجود نشست بعدی کابینه به طور طبیعی برگزار خواهد شد؛ زیرا در مهلت قانونی است.

وی با اشاره بر این که دوره قانون اساسی برای دولت موقت پنجشنبه آینده سرانجام می یابد، گفت: در صورت عدم توافق و معرفی نامزدهای نخست وزیر بعدی، دولت به طور قانونی موظف است وظایف کابینه را به برهم صالح، رئیس جمهوری واگذار کند.

به دنبال اعتراض های اخیر عراق، عادل عبدالمهدی از سمت نخست وزیری استعفا داد ولی با این وجود، تا معین جانشین این سمت عهده دار پیشبرد امور اجرایی عراق است.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1757

به "عراق، موعد انتها دولت عبدالمهدی، درخواست صالح برای تعیین بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، موعد انتها دولت عبدالمهدی، درخواست صالح برای تعیین بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید