عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس چشم انتظار مصوبات کمیته وزارت صمت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) -مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت که عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس کالا بستگی به اجرا شدن شیوه نامه و مقررات حاضر در مجلس و کمیته نظارتی در وزارت صمت دارد.

عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس چشم انتظار مصوبات کمیته وزارت صمت

به گزارش خبرنگاران، امیر صباغ مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با ابراز رضایت از مکانیزم عرضه سنگ آهن در بورس کالا، اظهار کرد:اگر بخواهیم معادن کشور آنالیز کنیم در زمینه سنگ آهن داری معادن متعددی هستیم گفتنی است که نواحی معدن خیزمان در استان های کرمان ، خوزستان و یزد است.

او بیان نمود: عظیم ترین معدن های کشور در عرصه سنگ آهن مربوط به سیرجان در ناحیه سنگان است ، که شرکت های زیادی در حال برداشت از این معادن هستند.

مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو اظهار کرد: اکنون جزء ده شرکت برتر فراوری نماینده فولاد در دنیا هستیم که این امر ناشی از عملکرد خوبی است که در برداشت سنگ آهن داشته ایم.

صباغ در رابطه با عرضه های بعدی سنگ آهن در بورس کالا بیان نمود: هر شرکتی اختیار دارد که محصولش را در چارچوب مزایده یا قرارداد کوتاه مدت در بورس کالا به فروش بگذارد، شرکت ایمیدرو به دلیل دولتی بودنش محصول خود را به صورت مزایده ای به فروش رساند.

مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: شرکت ایمیدرو امروز برای اولین بارمحصولات خود را به صورت مزایده باز به فروش گذاشت قطع به یقین اگر نتیجه خوبی از این نوع معامله بدست آوریم در آینده از این ابزار ها بیشتر استفاده خواهیم کرد.

او توضیح داد: اکنون مجلس و دولت اصرار دارند که مکانیزم قیمت گذاری به وسیله بورس کالا صورت بگیرد، که در همین رابطه می توان به ابلاغیه دولت برای سنگ آهن در بورس کالا اشاره نمود به علت آنکه چنین اتفاقی سبب شفافیت بیشتر قیمت محصولات می گردد.

صباغ در رابطه با اینکه عرضه سنگ آهن چه تاثیری می تواند بر ارزش سهام فولاد بگذارد، اظهار کرد: به نظر می رسد باتوجه به عرضه سنگ آهن در بورس کالا با قیمت های شفاف تری روبرو خواهیم بود، به علت آنکه لیست خریدار و فروشنده به وسیله سامانه هایی که وجود دارد مانند بهین یاب می توانند قرارداد های متعددی با یکدیگر ببندند ، که این مسئله یک چشم اندازی به فولادی ها و معدن کار ها می دهد .

صباغ مزایای این روش عرضه را برای عرضه نماینده و خریدار گفت : مزیت این عرضه برای فولادی ها، برنامه ریزی فراوری با اطمینان خرید مواد اولیه از بورس کالاست، در واقع با توجه به حراج باز بودن مزایده برعکس مزایده های سنتی، امکان خرید از فراورینمایندگان گرفته نشده و شرکت ها با توجه به موجودی انبارها و چشم انداز فراوری و برنامه ریزی آینده خود می توانند درمورد خرید و اعلام قیمت، تصمیم گیری و رقابت نمایند.

او در رابطه با اینکه آیا از این به بعد قرار است تمام محصولات سنگ آهن در بورس کالا عرضه گردد یا خیر گفت : این بحث بستگی به اجرا شدن شیوه نامه و مقررات فولاد حاضر در مجلس و کمیته حاضر در وزارت صمت دارد.

مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت قیمت گذاری برای کالا هایی مطرح است که در بورس کالا عرضه نمی گردد به علت آنکه اگر کالایی در بورس کالا عرض گردد از مکانیزم قیمت گذاری دولت خارج می گردد.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10533

به "عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس چشم انتظار مصوبات کمیته وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه باقی مانده سنگ آهن در بورس چشم انتظار مصوبات کمیته وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید