واکنش وزارت بهداشت به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان ها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - سخنگوی سازمان غذا و دارو به برخی ادعاها مبنی بر ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استانها که در صحن علنی مجلس عنوان شده، پاسخ داد.

واکنش وزارت بهداشت به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان ها

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور در پاسخ به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان ها که از سوی یکی از کنندگان در صحن علنی مجلس مطرح شد، گفت: جهت تایید سلامت، ایمنی و اثربخشی یک دارو و یا یک روش درمانی در کشور مطابق مقررات معین است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعنوان متولی سلامت، هیچ جهت میانه و سفارشی برای تائید اثربخشی یک داروی ادعایی یا روش درمانی نمی شناسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ماه های اخیر با توجه به نگرانی مردم از همه گیری کرونا و جدید بودن این بیماری و ویروس نوپدید، ادعاهای بسیاری مبنی بر دستیابی به درمان این بیماری مطرح شده که اغلب این موارد فاقد مستندات علمی است؛ یا جهت کارآزمایی های بالینی و روشمند را طی نکرده و یا بعضا درصدد هستند با دور زدن این جهت خود را از معرض قضاوت علمی و فنی دور کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به عنوان متولی سلامت این قول را به مردم عزیزمان می دهیم که جز جهت ارزیابی های علمی برای ارزیابی روش های تشخیصی و درمانی هیچ جهت دیگری را به رسمیت نشناسیم.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7894

به "واکنش وزارت بهداشت به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت بهداشت به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید