وزارت بهداشت یمن: در هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزارت بهداشت یمن با بیان این که در نتیجه محاصره این کشور در هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد، اظهار داشت: 1.5 میلیون نفر از مردم این کشور به بیماری های مزمن دچار هستند که 32 هزار نفر از آنها برای درمان باید به خارج از کشور منتقل شوند.

وزارت بهداشت یمن: در هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد

به نقل از شبکه المیادین، سخنگوی وزارت بهداشت یمن در یک نشست خبری درباره تلفات انسانی ناشی از حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی سعودی به یمن طی بیش از شش سال اخیر گفت: در نتیجه محاصره این چند سال، امکان ورود محموله های دارویی به یمن میسر نیست، لذا بسیاری از داروها فاسد شده و قیمت آنها افزایش پیدا نموده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن اضافه کرد: بیش از 3 هزار کودک یمنی از مشکل قلبی مادرزادی رنج می برند که به دلیل کمبود دارو و تجهیزات باید برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند.

وی گفت: در نتیجه محاصره همه جانبه یمن از سوی متجاوزان، در هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد و سالانه بیش از 8 هزار زن یمنی می میرند و اکنون بیش از 2.6 میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می برند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین توضیح داد که در حال حاضر 500 نفر به پیوند کبد، 2 هزار نفر به پیوند قرنیه و 5 هزار نفر نیز به پیوند کلیه، شدیدا احتیاج دارند.

وی با اشاره به خسارت های به بار آمده در مراکز بهداشتی و بیمارستان های یمن در نتیجه بمباران بیش از شش سال اخیر جنگ علیه این کشور گفت: از ابتدای شروع حملات ائتلاف سعودی به یمن تا به امروز، 527 مرکز بهداشتی منهدم شده و 50 درصد از بیمارستان های اسن کشور نیز از کار افتاده است.

همزمان با اعلام خبر تلفات مادی و جانی وزارت بهداشت یمن، کارکنان وزارت بهداشت این کشور در مقابل دفتر سازمان ملل تظاهرات نموده و ادامه حملات و محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز را محکوم کردند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر، کویت و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی - آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد، اما پس از گذشت شش سال از این تجاوز وحشیانه، به غیر از امارات، بحرین و آمریکا، بقیه همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده - بمب افکن های سعودی جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده اند. ، ایرنا

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12288

به "وزارت بهداشت یمن: در هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت یمن: در هر 5 دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید