پیوستن فرمانده نظامی هادی به صفوف انصارالله، رایزنی وزیر خارجه یمن با سفیر ایران در صنعا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، هشدار سخنگوی وزارت بهداشت یمن درباره از کار افتادن بخش دیالیز بیمارستان ها به علت ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت، بازگشت فرمانده نظامی هادی به صنعا، اعتراضات در جنوب یمن و رایزنی های سفیر ایران در صنعا از مهمترین اخبار یمن است.

پیوستن فرمانده نظامی هادی به صفوف انصارالله، رایزنی وزیر خارجه یمن با سفیر ایران در صنعا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، نجیب القباطی سخنگوی وزارت بهداشت یمن اظهار داشت: دشمن به دنبال نابودی بخش بهداشت و درمان است و ممانعت از انجام خدمات درمانی جنایت جنگی است.

وی هشدار داد که 15 مرکز دیالیز در یمن که 5200 بیمار کلیوی به آن مراجعه می کنند در معرض بسته شدن واقع شده است.

القباطی گفت: ممانعت از رسیدن کشتی های حامل سوخت به مفهوم پایان زندگی بیماران کلیوی است.

وی اضافه کرد: سکوت جامعه دنیای در قبال توقیف کشتی های حامل سوخت جنایت جنگی و تشویق متجاوز به ادامه جنایاتش علیه ملت یمن است. وزارت بهداشت و مراکز دیالیز ناقوس خطری که بیش از 1500 بیمارستان و مرکز درمانی از جمله 15 مرکز دیالیز و 400 بانک خون و آزمایشگاه را تهدید می کند، به صدا درآورده اند.

القباطی بیان کرد: ما بر اهمیت سریع در رفع توقیف فرآورده های نفتی برای راه اندازی مراکز دیالیز و بخش های حیاتی درمانی، تاکید می کنیم. ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت را محکوم می کنیم. ما مجددا از جامعه دنیای می خواهیم که تحرک سریع و جدی برای توقف جنگ و محاصره به عمل آورد.

اعتراضات علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن در خور مکسر

منابع یمنی از اعتراضات گسترده در خور مکسر در جنوب یمن علیه دولت دست نشانده سعودی در عدن در جنوب یمن خبر دادند.

تظاهرات کنندگان در میدان العروض در خورمکسر خواستار خروج دولت دست نشانده به علت عدم توانایی در برآورده کردن نیازهای ساکنان شدند.

نبود خدمات و برق ساکنان جنوب یمن را از دست دولت هادی به ستوه آورده است

این در حالی است که پس از اعتراضات در عدن و لحج علیه دولت دست نشانده سعودی، شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات خواستار برکناری استاندار منصوب عبد ربه منصور هادی در ابین شد و از قبایل خواست که ابوبکر حسین سالم را به علت نبود خدمات اساسی و رنج مردم و قطع برق برای چهارمین روز متوالی برکنار کنند.

وضاح بن عطیه عضو جمعیت انتقالی جنوب یمن در توئیتی اظهار داشت که ائتلاف سعودی و دولت هادی رودروی مردم استانهای جنوبی یمن قرار گرفته اند.

وی به بستن راه ها و خشم مردمی در لحج، المکلا و عدن در جنوب یمن به دلیل نبود برق و خدمات اشاره کرد و اضافه کرد: عدن در آستانه انفجار واقع شده است زیرا ائتلاف سعودی و دولت هادی کاری برای مردم انجام نداده اند.

همچنین عبالناصر البعوه ابوهمام از رهبران شورای مقاومت جنوب یمن هم در سخنانی در میدان العروض در عدن گفت: ما ائتلاف سعودی را در وهله اول مسئول می دانیم و پس از آن دولت هادی که ما را به این وضع رسانده است مسئول می دانیم.

وی اضافه کرد: مردم عدن و جنوب یمن به پا خیزید و یکصدا به گرسنگی و ترور و بی ثباتی در عدن و جنوب یمن نه بگویید.

ابوهمام گفت: ما با اینکه فرودگاه، بندر، پالایشگاه داریم اما پول به جیب مفسدان می رود. دست از سر ما بردارید زیرا خود یمنی ها توان اداره امور خود را دارند.

فرمانده نظامی عالی رتبه هادی به صنعا بازگشت

از سوی دیگر سرهنگ عبدالحکیم عایض المقدشی از نزدیکان محمد علی المقدشی وزیر دفاع دولت دست نشانده سعودی در یمن و یکی از فرماندهان عالی رتبه مزدوران به صنعا بازگشت.

منابع یمنی اظهار داشتند که محمد ناصر البخیتی از این فرمانده ارشد و نیز شماری دیگر از نیروهای هادی که به آغوش صنعا بازگشته اند استقبال کرد.

دیدارهای سفیر ایران در یمن

حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا در دیدار با کاترینا رینز کننده کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار فشار جامعه دنیای به منظور رفع محاصره ملت یمن شد.

وی اضافه کرد: محاصره بر یمنی ها تاثیر زیادی گذشته است و بزرگترین بحران انسانی دنیا را رقم زده است.

کننده کمیته بین المللی صلیب سرخ هم اظهار داشت که هم تلاش خود را برای کاستن از رنج مردم یمن به کار خواهد بست.

رایزنی وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با سفیر ایران در صنعا

شامگاه یکشنبه، هشام شرف عبدالله وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا با وی، از موضع اصولی ایران در قبال بحران این کشور از همان ابتدای حملات ائتلاف سعودی قدردانی کرد.

در این دیدار دو طرف روابط میان دو کشور دوست و راه های تقویت و توسعه این روابط در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

شرف همچنین گفت: بحران یمن راهکار نظامی ندارد و تنها راهکار آن سیاسی مسالمت آمیز است تا راه برای حل سیاسی پایدار که برآورده کننده نیازهای مردم یمن است، فراهم کند.

وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن گفت که طرح ابتکاری محمد جواد ظریف که آوریل سال 2015 و برای پایان دادن به تجاوز به یمن و دستیابی به راهکار سیاسی مطرح کرده بود و نیز تصمیم اخیر مجلس اروپا بسترهایی هستند که می توان پایه های صلح را بر آن بنیان گذاشت تا ضمن حفظ یمن، یمنی ها به تمام حقوق خود دست یابند.

شرف اضافه کرد: صلح در یمن با چانه زنی، فریبکاری و دغلکاری محقق نخواهد شد، بلکه تنها راهکار آن تأمین خواسته های ملت یمن است که با حفظ حاکمیت کامل ارضی یمن و عدم دخالت در تصمیم گیری یمنی ها انجام خواهد شد.

وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن با بیان این که صنعا همچنان جایگزین های مناسب برای رویارویی با موضع خصمانه هر کشور یا طرفی را دارد، در عین حال آمادگی کامل خود را برای پاسخ مثبت به درخواست ها برای حل بحران یمن و برقراری صلح مبتنی بر حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی یمن اظهار داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا نیز بر ادامه حمایت تهران از راهکار سیاسی مسالمت آمیز در یمن و پایان تجاوزگری و برداشته شدن محاصره کامل یمن تأکید کرد.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11128

به "پیوستن فرمانده نظامی هادی به صفوف انصارالله، رایزنی وزیر خارجه یمن با سفیر ایران در صنعا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوستن فرمانده نظامی هادی به صفوف انصارالله، رایزنی وزیر خارجه یمن با سفیر ایران در صنعا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید